

Wie ben ik?

Mijn naam is Mandy. Ik ben moeder van twee dochters, partner van mijn steun en toeverlaat, en ik werk al 20 jaar in de jeugdzorg. Daarnaast ben ik het gezicht achter Praktijk ma-NEI-dy, waar ik vrouwen, moeders en gezinnen begeleid met NEI sessies (online of live).
Mijn zoektocht naar mezelf werd getriggerd door het moederschap.
Na een onverwachte vroeggeboorte van onze oudste dochter en twee pittige zwangerschappen ging ik steeds meer in de “doe-stand”. Zorgen, regelen, doorgaan. Ik stond vaak altijd aan, raakte sneller overprikkeld, voelde onrust en ontspannen lukte steeds minder.
Op een gegeven moment was het geen “drukte” meer, maar overleven.
Mijn lijf ging signalen geven: haaruitval, gewrichtsklachten, extreme moeheid, menstruatieklachten en een onrustige huid. Ik zocht hulp, maar er kwam geen duidelijke oorzaak. En toch voelde ik: dit gaat niet alleen over klachten. Hier zit iets anders onder.
NEI-therapie gaf mij richting, omdat het niet alleen kijkt naar wat je denkt, maar ook naar wat er in de onderlaag speelt. Naar patronen die je niet zomaar met je hoofd oplost.
En toen ik besloot mijn eigen praktijk te openen, kwam alles opnieuw op scherp te staan.
Ondernemen is prachtig, maar het laat ook feilloos zien waar je over je grenzen gaat of jezelf klein houdt. Mijn zoektocht blijft dus doorgaan — en precies daarom creëerde ik Praktijk ma-NEI-dy: een veilige plek waar alles er mag zijn, zonder oordeel. Zodat jij niet hoeft te overleven, maar weer kunt gaan leven.
Mijn zoektocht
Mijn zoektocht naar antwoorden bracht me bij holistische therapieën en uiteindelijk bij NEI-therapie. Ik werd getriggerd door een masterclass tot NEI-therapeut en ik voelde meteen een duidelijke JA: dit ga ik doen. Voor mezelf, voor mijn gezin — en later dus ook voor anderen.
Tijdens mijn opleiding en mijn eigen NEI sessies ontdekte ik niet alleen waar mijn klachten en onrust vandaan kwamen, maar ook hoeveel er kan veranderen als je de onderlaag meeneemt. Ik vond mijn kracht terug. Meer rust in mijn lijf, meer helderheid in mijn hoofd, en steeds beter voelen waar mijn grenzen liggen.
Een belangrijk puzzelstukje viel op zijn plek toen ik ontdekte dat ik een alleengeboren tweeling ben — net als mijn beide dochters. Dat inzicht verklaarde zoveel. Niet als “label”, maar als herkenning: ineens begreep ik waarom ik bepaalde dingen zo intens ervaarde, waarom ik zo snel “aan” kon staan, en waarom ontspanning soms niet vanzelf ging.


NEI-therapie hielp me om oude pijn, patronen en emoties op te ruimen. Niet alleen voor mezelf, maar ook omdat ik het niet wil doorgeven aan mijn dochters. En het mooiste? Ik zie het verschil thuis. Door mijn eigen proces aan te gaan en op te ruimen wat niet van mij is, is er meer rust, openheid en begrip in ons gezin gekomen. (En ja — mijn partner is daar ook heel blij mee.)
Ben ik nu elke dag zen? Zeker niet. Ik ben ook gewoon mens. Maar ik merk wel dat ik sneller terug kan naar balans. Dat mijn dochters steviger staan. En dat mijn groei doorwerkt in ons hele gezin.
Mijn praktijk is ontstaan tijdens mijn opleiding tot NEI-therapeut, omdat ik andere moeders, kinderen, gezinnen en vrouwelijke ondernemers ook die beweging gun. Niet langer alleen maar “moeten”, maar weer mogen voelen, kiezen en leven. Bij mij vind je geen oordeel en geen haast — wel oprechte aandacht, warmte en ruimte voor jouw verhaal.
Ik werk online met cliënten door heel Nederland, België en zelfs Aruba en live op afspraak.
Want samen kan jij het alleen.

Mijn motto:
Samen kan jij het alleen
“Samen kan jij het alleen” is niet zomaar een slogan, het is de kern van wie ik ben en hoe ik werk. Dit motto is ontstaan uit een bijzondere ervaring tijdens mijn werk in de jeugdzorg. Ik begeleidde ooit een jongen die bang was om een wankele brug over te steken. Hij keek me aan en zei: “Samen kan ik het alleen.” Hij pakte mijn hand en daar liepen we.
Deze woorden zijn mij altijd bijgebleven. En ik weet nu ook sinds kort waarom. Als alleengeboren tweeling heb ik altijd een gemis gevoeld — een onverklaarbaar gemis, op zoek naar iets maar wist niet wat — waardoor het voor mij altijd beter voelde om samen dingen te ondernemen dan alleen.
Deze woorden triggerde onbewust een stuk trauma in mij en werd mijn motto — het voelde goed. Maar nu symboliseert het ook die hand die ik jou graag uitreik om het samen weer alleen te kunnen. Soms heb je even iemand nodig die met je meeloopt, zodat je daarna met meer vertrouwen je eigen pad kunt bewandelen. In mijn praktijk geef ik ruimte, steun en vertrouwen, zodat jij kunt ontdekken dat je sterker bent dan je denkt. Want samen kunnen we blokkades opruimen, zodat jij daarna vol zelfvertrouwen en in je kracht verder kunt gaan.
Altijd in ontwikkeling voor de beste zorg
voor jou en je gezin
Als gediplomeerd Energetisch gezinstherapeut (NEI 1 & 2, Energetisch Huis) en specialist in NEI voor kind en gezin
(Praktijk Charlotte), blijf ik mezelf continu verdiepen.
Daarnaast heb ik aanvullende trainingen gevolgd, zoals het hooikoortsprotocol, huisreiniging en
meerdere verdiepingen rondom alleen-geboren tweelingen. Ook kan ik naast NEI-therapie, verschillende Quantum Design Healingen uitvoeren.
Elk jaar investeer ik in nieuwe opleidingen en bijscholingen. Zo kan ik jou en je gezin altijd begeleiden
met de nieuwste inzichten en de meest actuele kennis— en omdat ik het zelf zo leuk vind.
Algemene voorwaarden
Omdat ik het belangrijk vind dat jij precies weet waar je aan toe bent en we samen met een goed gevoel op weg gaan, heb ik de belangrijkste afspraken en voorwaarden voor je op een rijtje gezet. Zo weet je altijd waar je op kunt rekenen en wat je van mij mag verwachten.




Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden verzet of geannuleerd*
Een sessie duurt 60 minuten met uitloop tot 75 minuten tenzij anders afgesproken
Betaling vindt plaats via een factuur, na afloop van de sessie. De kosten voor een sessie zijn €139 (incl. btw)
Alles wat besproken wordt, blijft vertrouwelijk. Je ontvangt achteraf een liefdevolle verslag en een advies op maat.
* Mocht je de afspraak binnen 24 uur willen annuleren dan vraag ik je vriendelijk om direct een nieuwe afspraak in te plannen. In dat geval worden er geen extra kosten gerekend. Kies je ervoor om geen nieuwe afspraak te plannen, dan breng ik de helft van het tarief in rekening. Zo houd ik ruimte in mijn agenda en kan ik zoveel mogelijk mensen begeleiden die dat nodig hebben. Dank je wel alvast voor je begrip en medewerking!